the vaccin, the muci, the ...

14.9.09

Iarasi am facut vaccin Anei. ROR (rujeola-oreion-rubeola), urmand ca, peste o luna, sa ii fac antipolio si dtp (diftero-tetano-pertusis-ul). "Sa II fac"?!?! Sa i se faca, mai degraba... Deci: "Am dus-o pe Ana la policlinica sa i se faca vaccin." E mai bine asa, nu? S-a nimerit ca in aceasi perioada Marian sa fie ultra-racit. Noi n-aveam nici o treaba, de parca n-am fi stat "nas in nas" zilnic. A treia zi de la vaccin cui ii curg mucii?! Dap. Anei. In principiu, reactiile de tip febra se fac, cica-se la acest vaccin dupa o saptamana. Dar vad ca Ana face la fel ca la 4 si la 6 luni... adica simptome de raceala din primele zile de dupa vaccinari. Bine ca nu i le-a facut pe toate 3 odata! Azi noapte m-am culcat la 4. Ana se mai trezea plangand pt ca nu putea respira cum trebuie (the muci). Mie imi era frica sa adorm de teama ca n-o aud sau ca n-am mintea limpede sa ii iau si temperatura. Asa ca am stat treaza cat de mult am putut. N-a facut febra decat azi, mare, adica 38. Temperatura mea normala e 35,7. Daca ajung la 37 e grav, zac. Cand eram copil incercam sa explic maica-mii ca temp mea normala nu e general-acceptatul 37. Cand m-am marit am putut sa demonstrez cu termometrul in mana si mama a zis :"woaaaw". Temperatura Anei e tot pe-acolo, bine... a ei se poate duce si la un 34,6, motiv pt care am sacait copilul luandu-i temp de 3 ori (am zis ca am gresit eu). Noroc cu experienta mea, ca sa pot intelege copilu'. A avut 38, i-am pus supozitor. A ajuns la 37 "cu" 6. Ma gandesc ca tre ma pun iarasi pe aplicat presopunctura. La ea sigur functioneaza. Si vad ca medicamentele asta sunt cam "frectie". Ieri cu Nurofen i-a scazut de la 37,4 la 37,2 (ditai doza de 5 ml, pe care o iau eu in caz de raceala- eu iau de obicei medicamente pt copii). Pai ce efect e asta?! Poate exagerez ... nu stiu. Ma epuizeaza nervos sa imi vad puiul in halul asta. URASC VACCINURILE. Detest faptul ca baga tot felul de porcarii sub titlul de "excipienti". Daca eu imi cumpar, ca adult, un deodorant despre care stiu sigur ca contine aluminiu, intr-o forma sau alta, e una. Dar sa bag in copilul meu asa ceva imi da un sentiment de vinovatie la fel de mare ca acela pe care l-as avea daca nu as accepta vaccinarea cu tulpinile de virus. Si faza e ca nici macar nu e dozajul facut in asa fel incat sa fie adaptat la copil. Sunt atat de ingrijorata. Si cand te gandesti ca pt astazi imi propusesem sa nu imi fac griji... Ma duc sa citesc ce mai zic fetele pe forumul de mamici/muieri. Imi mai schimba gandul. Zilele trecute imi zicea o tipa ca "dar tu dai toate alea la copil.." (adica toate alimentele permise in categoria de varsta). Suna a repros si m-am distrat copios. Sunt femei carora le e frica sa isi lase copilul sa creasca. Oare de ce? Am auzit de mame care nu lasa copilul trecut de un an sa manance singur alimente cu care se poate "autohrani". Si asta mi s-a parut foarte straniu. Inteleg ca unui copil cu stomac/ficat sensibil ai retineri sa ii dai anumite alimente. Dar eu ma refer la cazul in care copilul poate si mama nu ii da. Hmmm.. de genul: "inca nu", "inca e prea mic", "lasa ca are timp sa invete". Fi-mea ma ia prin surprindere de multe ori. Si intai ma minunez iar apoi o apreciez si o incurajez. De exemplu, ca sa manance supa/ciorba e musai sa avem 2 linguri la masa: cu una se chinuie ea si cu cealalta o "indop" eu. Si totul a inceput cand mi-a luat lingura din mana, pe care n-a mai lasat-o nici dupa ce si-a incheiat masa - era ocupata sa faca exercitii cu dusul la gura. Azi a reusit performanta de a si inghiti "materialul" din propria ei lingura (adica nu mai era nici pe masa si nici pe jos :D ). Era atat de concentrata ca nici nu a inteles de ce am laudat-o... Iar de mancat pot sa ii dau "orice din categoria de varsta". Nu imi e frica de albusul oului, de vinete sau varza sau mai stiu eu ce. Daca sunt sigura de metoda (de ex eu coc vinetele si le "uit" la scurs) ce rost are sa privez copilul de ceva ce ii place si care mai aduce o vitamina, un mineral?! Sa ii iau acum temeratura? Sa o mai las sa doarma fara sa o deranjez? Dar daca in somn ii creste? Mai bine verific "la mana" si vedem de-acolo...

0 comments:

  © Blogger template Techie by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP