day 1- balconul

8.6.20

De vreme ce Octavian mi-a instalat partial bucataria in wk-end, ziua in care m-am apucat de zugravit a fost duminca seara, pe la 5pm, cand m-a lovit brusc creatia. Eu nu am tipare de tip: ora, varsta, samd. Cred cu tarie ca oamenii sunt liberi sa faca cum cred ei mai bine in viata asta.
La momentul la care m-am apucat de balcon, bucatariei ii lipseau 3 usi si un sertar care era in proiectare la Octavian, cel mai tare om pe care il cunosc atat pe parte de instalatii , cat si pe renovari. Il recomand cu caldura. Deci omul imi inventa un sertar acolo unde in proectare nu era nimic.
Iar eu eram: vreau sa fac cevaaaaa. Ma gandeam sa incep cu balconul pt ca voiam sa imi mut biroul si sa lucrez de acasa in tihna, fara sa trebuiasca sa imi iau concediu... Doar ca, va anunt, daca vreti sa faceti voi insiva, nu merge asa.... Ce? eu nu m-am gandit?! Dimineata sa lucrez la casa si dup-amiaza la job :)))) Noup, not at all.

Provocarile balconului
1- securitate
2- tavanul
3- podeaua
4- mobilatul

1- Intai ca la subsol avem un canal, apoi ca avem batrani. Daca nu s-ar fi schimbat ghena si anvelopat blocul ma luptam in continuare f puternic sa fac lobby pentru ca oamenii sa invete sa elimine gandacimea. Mare durere blatella germanica asta. Eu am rezolvat problema de cand m-am mutat. Nu o sa uit prima mea seara in casa asta cat voi trai. In 10 minute de cand eram singura au iesit gandaci, in mm lor... Si am urlat. Am urlat de disperare si voiam sa ii dau foc casei goale, jur. Am sunat un prieten si mi-a zis: calm ca se rezolva. Rezolvam, esti ok. Si m-a invatat sa folosesc produse profesionale, o data la 3 luni. Am consilierul meu a Obor care ma invata cum sa rulez substante, sa ma uit pe componente, cat sa dau, cum si unde. Anul trecut am avut o substanta data o data la 5 zile si care apoi m-a protejat tot anul. Dar nu ma culc pe o ureche, stiu bine canalul ala de la subsol, stiu babele... lasati. Casa sa fie sigilata, apoi protejata, mai nou din afara: pe dinafara geamurilor, balconului, in balcon, la tevile de la baie si bucatarie, usa de la intrare, peretii si palierul pana la ghena. Deci orice pun in balcon, trebuie sa nu poata "gazdui" un blatellos d-asta. Iar, daca intra, sa MOARA.
Din acest considerent, gresia mi se parea optiunea cea mai viabila.
2- pana la anvelopare vecinul de sus avea balconul deschis. Din diferenta de temperatura, mie mi se decojea tabanul pana la beton. Octavian mi-a explicat, a incercat, sa intamplat exact ce a zis el. Pana la finele primului an imi cazuse vopseaua de pe tavan. Pe vopseaua luata pt usi, emailul ala acrilic ecologic zicea ca prinde pe beton, ceea ce mi-a dat idei...




3- podeaua era fisurata. Nu mi-am dat seama ca se infiltreaza apa, pt ca aveam 2 fotolii si nu vedeam. Am vazut rezultatul- mi-au mucegait fotoliile.. Ziceau baietii pe softpedia ca trebuie izolate cu rasina bituminoasa sau altceva care sa tina la umezeala. Eu nu aveam bani de rasini, timp de asteptat sau rabdare. Nu puteam indrepta frumos cu shapa, ca sa nu ingreunez podeaua deja crapata (si care s-a crapat mai rau la anvelopare de ajunsesem sa se ude la cea mai blanda ploaie. Apoi... Suntem fete, gresia nu imi suna deloc. Vreau si eu sa ies pe "cald la talpa" iar cu amenintarea blatella nici parchetul nu mergea. Ma gandeam la un linoleum, dar inainte sa gandesc prea abitir imi iesise in cale un cauciuc subtire pt portbagajul masinii. Si l-am luat, 2 bucati. Daca se dezlipeste, il jupoi, arunc si "nu ma doare".






4- Pe balcon voiam si eu masuta de cafea si 2 scaune sau fotolii "ceva de stat zen". Fotolii mici pt loja nu am gasit (inca, mai caut), dar am descoperit scaunele rabatabile, care pot fi inlocuite usor si fara sa ma "doara la buzunar"... Sincer, chiar ok. Pe de alta parte, tot pe balcon tin bentonita lui Spots pe care o comand si vine acasa, la modul 10 saci de cate 6 kg. Unde altundeva sa le depozitez?! Am cautat lazi de plastic care sa fie si bancuta sau masa.. sunt prea MARI. eu am o loja for fuck's sake....

Asa ca, desi am inceput balconul in prima zi de terminat l-am terminat in ultima si tot nu sunt multumita, o sa pun, cand o sa ma bani pt asta, rasina cu bobite de poliester in ea. Cam asta e planul. Una peste alta, deocamdata e indreptat si locuibil, cuibul meu de fumat si scris...

In prima zi mi-a iesit asa: curatat si spalat tavan si peretii pana in termopan cu amorsa, vopsitul tavanului si peretelui. Pe perete, cand l-am vazut asa alb m-au apucat spumitze si l-am facut cu vopseaua decorativa luata pt usa Anei, peretele Anei si usa de la baie.... Ca tot vorbisem cu fii-mea despre degrade-uri si ce greu se picteaza nori:




Peste perete voiam sa pun glaf. Dar nu ma lasa deschiderea geamului. Asa ca ma gandisem sa o ingrept din tencuiala si sa ii dau o vopsea. Dupa 2 zile vopseaua sarea (logic) si am folosit un fund de dulap (am vb cu Octav sa nu mai pun fundurile de dulap la bucatarie).

In ultima zi am taiat cu fierastraul pendular, am lipit cu prenandezul de glaf pe pozitie dreapta, i-am dat o vopsea de design si gata, mi-a iesit (si pot sa si deschid geamul ;) )



Asa stau acum si nu va suparati dar n-am mai avut chef sa il curat cu la
ma speciala la nivel. O sa fac si asta...

Tot in ultima zi am taiat, daca tot am bagat soricelu', fostul raft de sus de la bucatarie. Am folosit 2 din usi ca fund al dulapului, prins cu corniere si cu o placuta sa tina si usile intre ele ca fund de dulap. Alta usa am folosit-o ca parte fixa, prinsa in cornier si blat si a patra usa a fost singura lasata "de deschis". In loc sa pun dulapul normal, dupa cum vedeti l-am pus invers, ca sa am "masa rabatabila". I-am pus picioare si l-am vopsit. Pe la 4 seara, in ultima zi era instalat, si puneam in el sacii de bentonita. Cand e strans arata asa, pozele sunt facute inainte sa termin cu glaful de colorat:




Pentru podea, Mihai mi-a dat ideea: "Mai am niste glet si niste ammorsa, iti aduc si tie!" Numai ca gletul lui era ciment de rigips.... Asta era in ziua a 4-a.
Am introdus in crapaturile curatate singura substanta rezistenta la apa pe care o aveam: silicon.
Apoi am reparat crapaturile cu cimentul lui si am indreptat f putin podeaua, in loc de sapa.
Cand a fost uscat total, adica tot in ultima zi, am pus cauciucul de portbagaj si l-am lipit cu prenandezul de glaf. Daca nu rezista, ii dau exit, nu-i problema. Oricum e pt mine doar solutie temporara, pana la rasina epoxidica.

Asta era in timpul reparatiei




0 comments:

  © Blogger template Techie by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP